رواية حياتي ابتدت بيك الفصل الخامس عشر 15 والاخير بقلم جاسمين محمد
البارت 15والاخيررهف.... حاضر اسفه علي اني صدعتك
_عادي ولا يهمك ونصحيه مني روحي صارحي ابن عمو وعترفي ليه بحبك وخليه يساعدك تتخلصي منه
رهف... حاضر تصبح على خير
_وانتي من اهل الخير
بعد اربع ايام
حنان... يابت يارهف قومي كفايه نوم يابت هتشلييني في واحدها يبقا الحنه بتاعتها النهارده ونايمه
رهف وهي بتفرق في عينها... يوه سيبيني انام لسه بدري
حنان... انتي عارفه اساعه كام
رهف.. كام يعني
حنان... 11ياختي
رهف قامت مخضوضه.... يالهووي عندي جامعه
حنان.... جامعه اي يابت النهارده انتي اتجننتي النهارده فرحك
رهف بحزن.. فرح قصدك جنازتي
حنان بحزن... ليه بتقولي كدا ياحبيبتي بعد الشر عليكي وراحت قعدت جمب رهف علي السرير
رهف... مهو ده الحقيقه ياماما انا اصلا متجوزه غصب فيبقا اي
حنان... ربنا ممكن يغير الاقدار يعني ان شاء الله خير وهو هيسعدك دانتي اكتر واحدها مؤمن وبتنصحينا انتي دلوقتي اللي عايزه النصيحه
رهف... الحمدلله
حنان حضنتها بحزن... ربنا يسعدك يارب ياحبيبتي يلا قومي بقا
رهف.. حاضر هرن علي سهيله تيجي
سهيله.... سهيله جت اهيييي
حنان.... ههههه لو افتكرنا فلوس مكنتش جت
سهيله... ليه بس كدا ياطنط دانا بحبك
حنان... هههه وانا والله يلا شوفي صحبتك المجنونه دي وشوفه هتعملو اي
سهيله.. حاضر
حنان قامت طلعت وسهيله رحت جمب رهف ورقد جمبها علي السرير
حنان دخلت تاني... سهيله صح هي مامتك هو انتي نمتي جمبها هو انتي جي تقوميها ولا تنامي جمبها
سهيله... ههههه براحه ياوليه انتي المهم كنتي عايزه اي
حنان.... لسانك طويل زيها المهم امك فين
سهيله... في البيت بتلبس وهتيجي شوي كدا
حنان... تمام اخلصو قومو انتو الاتنين
سهيله... حاضر
سهيله بعد ما حنان طلعت... يلا قومي جهزي نفسك
رهف عيطت... قوليلي اعمل اي
سهيله... اهدي ومتعطيش وان شاء الله خير
رهف... فهد مجاش ليه عشان احكيلو وانه يساعدنا
سهيله.... معرفش والله بس متخافيش اكيد هيجي اطمني انتي بس
رهف... هطمن حاضر يلا نقوم كدا كدا مش فارقه يلا
سهيله زعلت علي اللي فيه صحبتها يارب فهد يخلص اللي بيعملو و يجي ينقذها
عند فهد قاعد زعلان علي كرسي في المستشفي قدام اوضه العمليات
الدكتور طلع من اوضه العمليات وهو جري عليه
فهد... ها يادكتور امي عامله اي طمني
الدكتور... والله العمليه نسبت نجاحه قليل فدعيلها انها تكون نجحت
فهد بحزن.... يارب طيب انا ممكن اشوفها
الدكتور.... اه احنا هننقلها اوضه لوحدها وشوي وتدخل تشوفها
فهد... تمام ورجع قعد تاني عليه الكرسي
عند معتز
معتزز... هههههههه بس الخطه اللي علمناها علي فهد نجحت كان يحسب المغفل اني مش هعرف هو مين
ايمان... ههههه جدع ياواد والله دايما بتثبتلي انك ابن عمك فعلا وطالعلي المهم دلوقتي هنعمل اي
معتز... مش هنعمل حاجه نرتاح بقا عشان بكرا فرحي ولازم اجهز نفسي 😉
ايمان... ههههه ماشي يابن باطني روق علي نفسك يلا
معتز... اشطااا يلا سلام دلوقتي
ايمان... سلام
عند رهف خلصت ولبست فستان الخطوبه
سهيله... ربنا يحفظك ياحبيبتي قمررر اوووي كان نفسي نفرح بجد بس الحمدلله
رهف بحزن... الحمدلله متعرفيش اي خبر عن فهد
سهيله... لا والله لسه معرفش حاجه
رهف... ماشي يلا
سهيله... استني نتصور
رهف... يلا
حنان... لولولولولوي وحضنت رهف الف الف الف مبروك يانور عيني
رهف... الله يبارك فيكي ياماما
حنان... نضحك بقا عشان العريس بر ويلا نطلع
رهف... حاضر يلا نطلع
طلعو بر معتز اول مشاف رهف مسك ايدها ووقف جمبها
معتزز.... الف مبروك ياحياتي واخير ولا تقوليلي ميجوزش ولا ميتنيلش خلاص بكرا هتبقا كلك ملكي
رهف بصت لمعتز بقرف ولفت وشها تسلم علي اصحابها
عند فهد.... ها يادكتور ماما عامله اي
الدكتور...اخبارك اي ياهانم
ملك... الحمدلله يادكتور
الدكتور... بعد اذنك ياستاذ فهد عشان نعمل شوي فحوصات ونشوف عامله اي
فهد... اتفضل
الدكتور بدا يفحص ملك
فهد... ها يادكتور
الدكتور... دي حاجه ممتاذه مامتك خفت وتقدر تشوف دلوقتي عادي
فهد .... شكرا يادكتور شكرا الف حمدالله علي السلامه ياماما وحضنها
ملك... الله يسلمك ياحبيبي هو انا ممكن اخرج ايمتا يادكتور
الدكتور... في اي وقت عادي انتي كويسه خلاث بس المهم تنتظمي علي العلاج
ملك... تمام شكرا يادكتور هنخرج النهارده
الدكتور... تمام اروح اعملك ورقه خروج
ملك... تمام اتفضل
فهد بستغراب... ليه حابه تخرجي دلوقتي خليكي لبكر
ملك... مينفعش لازم اروح اجيب مرات ابني واحضر فرحهم
فهد.... مرات ابنك مين وفرح مين
ملك... الفرح اللي في مصر بتاع رهف وفهد مش ومعتز وهنسافر دلوقتي ونروح مصر
فهد... مينفعش مش هنلحقهم اصلا
ملك... ان شاء الله هنلحق يلا بس
فهد.... حاضر يلا بس استني اكلم سهيله صحبتها عشان لو اخرنا تلحق تعطلهم
ملك... تمام كويس يلا.
عند سهيله في الفرح وقفه عماله تصقف وزعلانه علي زعل رهف وبتبص لاقي رقم غريب بيرن عليها
سهيله بستغراب... مين ده وطلعت بر الو مين
فهد... انا فهد ياسهيله
سهيله... فهد مين
فهد... بت مش وقت الزهيمر رهف فين
سهيله بحزن... جو في الحنه بتاعتها انت فين مش هتيجي تنقذها
فهد... متخافيش جي بكرا بس حاولي لو اخرت شوي تعطليهم عن كتب الكتاب
سهيله بفرحه... حاضر من عنيه
فهد... تسلمي سهيله رهف طالعه حلو صح
سهيله... دي قمر بس حزينه اووي حاسه ولا عندها موته بعد الشر مش فرح
فهد... صورهالي ممكن
سهيله... من عنيه لم نشوف اخرتها
فهد... اخرتها فل ان شاء الله يلا بس اقفل معاكي وتبعتي الصوره دلوقتي
سهيله.... حاضر سلام وقفلت معا وبعتتلو الصوره
فهد فتح وشاف الصورها.... بسم الله ماشاء الله ربنا يحفظك ليا يارب بقا في حد يسيبك القمر ده لحد غيرو هتكوني ليا غصب عن اي حد وهجيلك ياروحي وباص الصورها وطلع جهز العربيه ومشي هو وامه علي المطار
عند رهف الفرح خلص والكل خلص وهي قاعدها في الاوضه بتعيط وفاتحه الاكونت بتاع فهد وعماله تتفرج علي صوره
رهف... خلاص مش هينفع ابقا ليك خالص وحشتني اوووي نفسي اشوفك واقعد اعيط اوووي محتاجك يافهد ارجوك ارجعلي وحوشني من الزفت ده وحضنت التلفون ونامت
الصبح
سهيله.... مساء الخير ياطنط حنان فين رهف
حنان... نايمه ادخلي صحيها عشان تلحق تجهز العصر قرب ياذن
سهيله... حاضر سلام وراحت دخلت عند رهف الاوضه
سهيله... رهف قومي بقا
رهف... سيبيني انام ياسهيله اطلعي بر
سهيله... قومي عشان نروح الكوافير عشان تجهزي
رهف بحزن... هوف مش هخلص يلا يانيله
سهيله... شكرا شكرا
عند معتز بيجهز نفسه مع صحابه
_هش هش ياعريس الف الف مبروك يابرنس واخير واحد اتجوز
معتز.... نق بقا يانيله انت اتلم المهم كدا حلو
_اه قمر ياض والله برنس فعلا
معتز.... هههههه دايما برنس ياض وقعدو يضحكه ويهزرو
عند رهف لبست الفستان ابيض طويل اوووي من ورها ومليان لؤلؤلؤ ولفت خمار ابيض وكانت قمررر
سهيله... بسم الله ماشاء الله ربنا يحفظك من كل عين ياحبيبتي اضحكي شوي هتتعدل
رهف... مافيش حاجه هتتعدل
سهيله بضحك... اسمعي كلامي واضحكي عشان فرحك النهارده ياعروسه
رهف بشك... في اي مخبيه عني
سهيله... مش مخبي حاجه ياختي انا غلطانه اني عايزاكي تضحكي
رهف... مش واثقه فيكي
سهيله... اثقي ياختي ويلا عشان العريس جه تحت وجه ياخدك
رهف وشها اتقلب بعد مكانت بدات تبتسم حزنت.... يلا
معتز طلع اخد رهف ونزلو راحو الفله عند عمو ابو فهد عشان الفرح كان معمول هناك
معتز... فين الماذون يابااا بقا
الجد... متتهد ياض انت بر ودخل اهو
معتز... هههه حاضر ياجدي اهو الماذون دخل اتفضل ياحضرت الماذون ومسكه من ايدو وقعدو والكل بيضحك علي معتز
الماذون.. هههه اسم العروسه اي
محمد... رهف محمد
ماذون... والعريس
معتز... معتز وفهد جه وقطع كلامه
فهد.... فهد السيوطي
الكل بص علي فهد
الجد... انت بتقول اي يافهد
فهد اتجاهل الكل وبص علي رهف وابتسملها وطمنها ورهف فرحت اووي وبعدين بص لجدو
فهد... في اي ياجدي العريس اسمو فهد السيوطي صح ولا لا ياعروسه
رهف بفرحه... صح وراحت وقفت جمب فهد
معتز قام عشان يشدها من جمب فهد ولسه هيمسك ايدها
فهد مسك ايدو... غلط انك تمسك ايد مراتي يامعتز ابعد ايدك عشان لو اتكررت هتتسكر وهتوحشك ايدك
معتز... انت اتجننت ولا اي يافهد لو كنت ناسي افكرك
فهد... هههه لو انت اللي ناسي انت والحلوه امك افكركم بكل حاجه
الجد... في اي يافهد فهمني
فهد... حاضر ياجدي افهمكم كلكم اول حاجه الهانم ايمان هي اللي عملت كل حاجه عشان امي تبعد عن ابوي وهي اللي خلقت كل المشاكل كلها وكمان مسكتتش بعتت واحد يموتني وانا عند امي بس لكرم ربنا امي ساحتني وهي اللي العربي خبطتها وفقدت بصرها بس عملت عملي والحمدلله بقت كويسه
والاستاذ معتز كان مخلي رهف موافقه عليه عشان كان مهددها بصور ليها انها لو متجوزتهوش هيفضحها قدام اهلها وانا منعني اتكلم عشان عمل صور مفبركه ليا انا ورهف وهددني بيها
الجد بص لمعتز وايمان... اللي فهد بيقوله صح
معتز... اسمعني ياجدي
الجد... مدام فيها سمعنا يبقا صح وضربه كف علي وشه انت ولا حفيدي ولا اعرفك وانت ياخالد ترمي الطلاق علي مراتك دلوقتي انت سامع
معتز.... جدي اسمعني
الجد... اطلعو بر بيتي لا وانت ياحضرت الماذون اكتب كتاب رهف وفهد
معتز.... مش هسيبك تتهني يافهد وانا وانت والزمن طويل
خالد... ايمان روحي مع ابنك وانتي طالق بالتلاته
ايمان... خالد لا هتسيبني
خالد... ورها ابنك
معتز خد امه ومشي
الماذون كتب الكتاب بارك الله عليكم وجمبع بينكم في خير وموده الف مبروك
فهد او ما الماذون خلص قام جري علي رهف وحضنها ولف بيها
بحبكككك
رهف بفرحه... نزلني طيب الناس بتتفرج علينا
فهد... ماليش دعوه بحد بعشقك
رهف... وانا بموت فيك
فهد نزل رهف... دقيقه وجيلك وسابها وطلع بر جاب شنطه من العربيه
رهف بالستغراب هي واكل اللي حاضر.. اي ده
فهد... افتحيها
رهف فتحت الشنطه وبفرحه... نقاب لمين النقاب ده
فهد... لملاكي اللي مش عايز بشر يشوفها غيري توافقي ترجعي لبسيه
رهف بفرحه... اه
فهد... طيب يلا ادخلي البسي وتعالي ادخلي ساعديها يامي انتي وسهيله
ملك... حاضر يلا وخدت رهف ودخلو لبسها النقاب وفهد واقف عمال يهزر ويتكلم مع اهله وبيبص لاقي رهف طالعه عليه بالنقاب وقف وتنح
فهد... سبحانه من خلقك ياملاكي وراح ناحيتها وبصوت واطي يخربيت جمالك امك اي ده يابت يعني لبستك النقاب عشان تباني وحشه شوي طلعتي اجمل يعني اجبلك بطنيه ولبسهالك
رهف... ههههه اتلم
فهد... اموت في ضحكتك دي بحبكككك
رهف... وانا بعشقككككككككك ياحياتي وروحي انت ياللي حياتي هتبتدا بيك
#البارت_االخامس_عشر والاخير
#حياتي_ابتدت_بيك
#االكاتبه_االصغيره
تمت